توجه   

 

طرح عمومی سرشماری کشاورزی

طبق اعلام دهیاری روستای نسن به اطلاع اهالی نسن می رسانیم از تاریخ 15 مهرماه الی 5 آبان ماه سال جاری طرح سرشماری وزارت جهاد کشاورزی می باشد به همین جهت اهالی روستا می بایست در سرشماری این طرح حضور فیزیکی داشته باشند تا از ایجاد مشکلات جانبی متعاقباً جلوگیری شود.

هم چنین جزئیات دقیق روز سرشماری و ومدارک لازم توسط پیامک به اطلاع عموم مردم نسن قرار خواهد گرفت.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

اقتصادی کردن کشاورزی،یکی از نتایج اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی است


علی احسانی در نشست خبری طرح سرشماری عمومی کشاورزی مازندران اظهار کرد : در حال حاضر کشاورزی به صورت سنتی، صنعتی و تجاری انجام می شود که با فراهم آوردن امکانات مناسب و دقیق ناشی از اجرای این طرح ، مولفه های اقتصادی بودن فعالیت های کشاورزی مشخص خواهد شد .

وی بیان کرد : به رغم تلاش های انجام شده ، هیچ الزام قانونی برای اقتصادی کردن کشاورزی وجود ندارد که یکی از نتایج آن فقدان قانون مشخص ، افزایش بی رویه تغییر کاربری در زمین های کشاورزی و تبدیل آن ها به ویلا و مناطق مسکونی است .

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران افزود : یکی دیگر از معظلات کاهش فعالیت های کشاورزی در مازندران ، کوچک شدن زمین ها ناشی از قانون ارث و تبدیل شدن آن به قطعه های کوچک است .

احسانی ادامه داد : به دنبال اجرای این قانون ، زمین های روستا قابلیت انجام کشاورزی به صورت اقتصادی را ندارند که به دلیل نبود شرایط مناسب انجام این فعالیت ها ، تحصیل کردگان روستایی ، مجبور به مهاجرت به شهرها هستند .

وی گفت : هیچ قانونی برای جلوگیری از کوچک شدن و تجاری شدن زمین هایی روستایی وجود ندارد و نمی توان از اجرای آن جلوگیری کرد .

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران بیان کرد : ساخت بدون ضابطه و قانون ویلا در زمین های کشاورزی و مرغوب ، معضل جدی مازندران است .

احسانی به احداث واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر در نوار ساحلی مازندران انتقاد کرد و گفت : بیشتر این واحدهای مسکونی در زمین های مرغوب کشاورزی ساخته شد که باید با تصویب قوانین مشخص ، از این پس مانع ساخت وساز در نوار ساحلی و زمین های مرغوب کشاورزی شویم .

وی اظهار کرد : بر اساس آمار موجود، مازندران دارای بیشتر مراکز آموزش عالی در کشور است که احداث ساختمان های متعدد و بزرگ در شهرهای استان ، نمونه ای از بی توجهی به کاهش زمینه انجام فعالیت های کشاورزی اقتصادی است .

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران به تغییر الگوی کشت در اراضی شیب دار و مناطق روستایی اشاره کرد و گفت : مازندران دارای زمینه مناسب برای کشت و بهره برداری از بیشترین گونه های دارویی در کشور است که باید صنعتی کردن این بخش در دستور کار قرار بگیرد .

احسانی به اجرای طرح سرشماری عمومی بخش کشاورزی در مازندران اشاره کرد و گفت : 380 آمارگیر آموزش دیده ، مسوولیت تهیه و جمع آوری اطلاعات را بر عهده دارند .

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران بیان کرد : این سرشماری برای نخستین بار به صورت الکترونیکی اجرا می شود و کاهش زمان استخراج و انتشار و دقیق بودن آن از مهمترین مزیت های این سرشماری است


اقتصادی کردن کشاورزی،یکی از نتایج اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی است
اقتصادی کردن کشاورزی،یکی از نتایج اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی است
اقتصادی کردن کشاورزی،یکی از نتایج اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی است
اقتصادی کردن کشاورزی،یکی از نتایج اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی است